Zimbabwe FA and COSAFA president Philip Chiyangwa to sue Soccer Africa for $10m

Zimbabwe FA and COSAFA president Philip Chiyangwa to sue Soccer Africa for $10m
COSAFA President Phillip Chiyangwa

by Phumzile Ngcatshe

Tuesday Nov 07, 2017. 14:30

Zimbabwean Football Association and COSAFA president, Philip Chiyangwa has threatened to sue SuperSport and Soccer Africa for damaging his reputation.

The Zimbabwean football administrator wrote a letter to the broadcasting company and has reportedly given Soccer Africa's Executive Producer 48 hours to furnish him with evidence that he misappropriated ZIFA's funds or else he/she will face a law suit.

In a letter dated November 3, through his lawyers, Chiyangwa has voiced displeasure and utmost concern with the contents of the show aired last Thursday night.

The move comes after reports that Chiyangwa failed to account for $2 million from FIFA and the All Africa Sports website reported that he could be in hot water.

“We have been instructed to request that you promptly furnish us with details of the empirical evidence that supports the serious allegations made against our client,” reads a letter in Soka25east’s possession.

“Further, we request confirmation of the information that factually establishes the contentions as broadcast in your by-line during the show.

“You would also know that in the absence of evidence and justification for the allegations made, the allegations broadcasted to the wide audience of the show across Africa are patently defamatory and justify a claim for damages.

“On that note, we put you on notice our client’s intention to proceed and assert his rights at law should we not receive the information or your response within the next forty-eight hours.”

The outspoken boss confirmed that he wants to sue the Randburg-based station (South Africa) for $10 million US Dollars.

“I will seek $10 million in damages for soiling my name. I have a name to protect in Africa and outside,” Chiyangwa told Soka25East.

“They didn’t bother to confirm with me the false story they picked from one of Zimbabwe newspapers.”



COMMENTS
Sign in with:  
Sign in to comment